اهمیت اینفوگرافیک در طراحی گرافیک

اهمیت اینفوگرافیک

اهمیت اینفوگرافیک

به دنیای اغلب نادیده گرفته شده اینفوگرافیک خوش آمدید. کمپین‌های بازاریابی، حلقه‌های رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی را با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی به مخاطبان خود پر می‌کنند و آمار، داده‌ها و دستورالعمل‌های خسته‌کننده را به تصاویری کاربردی و با تأثیرگذاری بالا تبدیل می‌کنند. با بررسی دقیق‌تر مشخص می‌شود که این فرم های گرافیکی به واقع می‌تواند مرزهای طراحی را جابجا کند، زیرا نمایش بصری مفاهیم، با نمودارهای دایره‌ای و بررسی‌های کلیدی برای مخاطب جذاب تر به نظر می رسند.

 

اهمیت اینفوگرافیک در طراحی گرافیک

ایجاد یک اثر برجسته که از نظر بصری جذاب و خوانا باشد، در حالی که بینندگان را تشویق می کند تا اطلاعات ارزشمند درون خود را دریافت کنند، برای هر طراح یک چالش است. آنها به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و به نظر می رسد که اکنون بیش از هر زمان دیگری یک اینفوگرافیک میتواند گیرا به نظر برسد و داده های با ارزش را به شما انتقال دهد. در این مقاله آموزنده، ما در تلاشیم تا نقش اینفوگرافیک ها را در کمک به درک بیشتر دنیای اطراف خود کشف و بیان کنیم.

 

چرا از اینفوگرافیک استفاده می شود؟

امروز ما در دنیایی بسیار پیشرفته و فنی زندگی می کنیم، جایی که اگر یک بیگانه در حال حاضر در میدان زمان فرود بیاید، آن شخص بیچاره محیط اطرافش را بسیار طاقت فرسا خواهد یافت. اینفوگرافیک ها با ما هستند تا دنیای خود را به سرعت و کارآمد ساده کنیم و این وظیفه طراحان است که پل های سریعی را به سیناپسیس در مغز ما بسازند، به نوعی کمک به رسیدن از نقطه A به نقطه B، ارائه یک نظرسنجی اجتماعی یا توضیح نحوه استفاده از تاکسی ها و …، اینفوگرافیک ها به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و در برخی زمینه ها بیش از سایرین مورد استفاده قرار می گیرند. امور مالی نمونه ای از این است، جایی که بیشتر ساختار این بخش حول داده ها و آمارهایی ساخته شده است که درک آن برای بسیاری از ما دشوار است. اینفوگرافیک‌ها به ساده‌سازی اطلاعاتی که قبلاً غیر الهام‌بخش و درک آن دشوار بود، کمک زیادی کرده و در نهایت به مخاطبان بسیار گسترده‌تری منجر شده است.

 

عناصر اصلی مورد استفاده در اینفوگرافیک کدامند؟

با چنین استفاده گسترده ای، اینفوگرافیک می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از یک تصویر ساده غیررسمی گرفته تا پروژه های داده های چند صفحه ای بسیار پیچیده تر و حتی در بسیاری از موارد انیمیشن. برای پشتیبانی از چنین پروژه های متنوعی، به یک سبد خرید پر از عناصر نیاز دارید که در آن طیف وسیعی از محتوای اینفوگرافیک را استفاده کنید. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم!

 

متن

همانطور که متن می تواند هنگام ایجاد یک اینفوگرافیک مهم باشد، برخی استفاده محدود از آن را توصیه می کنند، با این استدلال که هدف اینفوگرافیک، اطلاع رسانی با استفاده از کلمات کمتر و نمایش بصری بیشتر است. البته، شرایطی وجود دارد که متن ضروری است. در هر صورت، متن باید به راحتی خوانده شود، سریع به نقطه مورد نظر برسد و از زبان آموزنده استفاده کند تا خواننده را ثابت نگه دارد.

گرافیک

عناصر گرافیکی بصری نیروی غالب در هر پروژه اینفوگرافیک هستند. این وظیفه گرافیکی است که اطلاعات را نشان دهد، کلمات را به صورت تصویری ساده کند، و پاراگراف های اطلاعات را به طور موثر به نشانه های بصری قابل تشخیص کاهش دهد. تصویرسازی‌ها نقش مهمی در ایجاد محتوای واضح و زیبایی‌شناختی دارند.

رنگ ها

یک اینفوگرافیک، مانند هر پروژه خلاقانه ای، صرف نظر از اینکه موضوع چه چیزی باشد، یک پاسخ احساسی را به همراه خواهد داشت. اینجاست که رنگ آهنگ خود را می نوازد. انتخاب رنگ مناسب برای اینفوگرافیک شما فضای مورد نیاز برای ایجاد یک قطعه کار خیره کننده را ایجاد می کند. بسیاری از طراحان در مورد رنگ‌هایی که در پروژه خود استفاده کنند، کمی تحقیق می‌کنند، ساده نگه داشتن آن بسته به سبک کاری شما، راه خوبی برای شروع است.

نمادها

با توجه به ماهیت محتوای غیررسمی شما، استفاده از نمادها ضروری است. فقط برای اینکه به شما ایده بدهیم، فقط به این فکر کنید که یک اینفوگرافیک بدون:

فلش ها
جستجو کردن
نماد موقعیت مکانی
پول
نماد ایده
سند
نمودارها
تقویم
عناصری از این قبیل راه را برای ارتباطات بصری کاربردی و جذاب باز می کنند.

 

مواردی که باید هنگام ایجاد اینفوگرافیک در نظر بگیرید:

در مواجهه با همه اینها، مهارت های طراحی گرافیک شگفت انگیز شما بی فایده می شود، مگر اینکه داده ها و منابع اطلاعاتی به همان اندازه رضایت بخش داشته باشید. این دو نمی توانند بدون دیگری وجود داشته باشند و در یک دنیای کامل، تعادل به همان اندازه قوی از هر دو طرف پروژه، عملکرد آن را در هنگام کارایی آن تعیین می کند.

سلسله مراتب یکی دیگر از عوامل اساسی هنگام ایجاد یک اینفوگرافیک با کارایی بالا است. قالب بندی به استانداردی که خوانایی را افزایش می دهد، در حالی که ساختار ارائه می دهد، چیزی است که باید بسیار جدی گرفته شود. تنها چیزی که لازم است یک درس روانشناسی بسیار ابتدایی است تا بفهمیم افراد قبل از دیگران به چیزهای خاصی توجه می کنند، این به بی واسطه بودن آنها بستگی دارد که اغلب به اندازه، رنگ و جهت گیری بستگی دارد.

هنگام ایجاد اینفوگرافیک های پیچیده تر، معمولاً خوانایی نادیده گرفته می شود. برای مقابله با این موضوع، تمرین خوبی است که فونتی را انتخاب کنید که به روشی واضح و فعلی به طرح پاسخ دهد. یک فونت پررنگ‌تر هر نویز پس‌زمینه‌ای را که از تصاویر وکتور بی‌نظیر ایجاد می‌شود، قطع می‌کند. یکی دیگر از ملاحظات افزایش کنتراست بین پس زمینه و متن برای خوانایی بیشتر اطلاعات است.

 

 

انواع اینفوگرافیک و نمونه

همانطور که قبلاً ذکر شد، اینفوگرافیک‌ها تنوع زیادی دارند و با توسعه راه‌های جدید برای ارائه چنین تصاویر غیررسمی، مطمئناً تغییرات بیشتری ظاهر خواهد شد. در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم که فکر می کنیم از اهمیت بیشتری برخوردار هستند:

 

دیداری

گاهی اوقات می‌توانیم به طور کامل بدون متن کار کنیم، اینها همان چیزی است که به عنوان اینفوگرافیک بصری شناخته می‌شود. آنها هنگام نمایش یک عمل، شاید در تابلوهای راهنما یا راهنمای دستورالعمل، مفید خواهند بود. آنها همچنین می توانند ارتباط خود را با مخاطبان شما حفظ کنند، همچنین تصاویر بصری طراحی شده می تواند محرک و لذت بخش باشد، با این حال همیشه توصیه می شود به هدف کاربردی آن پایبند باشید.

 

جدول زمانی

یکی از انواع قدیمی اینفوگرافیک. جدول زمانی راهی برای ترسیم گذشته در یک نمایش بصری است. یک جدول زمانی ساده شامل یک توالی زمانی از رویدادها است که اغلب به شکل یک زمان خاص همراه با یک توضیح پشتیبانی می شود. سایر جدول های زمانی پیچیده تر ممکن است از یک خط ساده پیروی نکنند، یک شجره نامه مثال خوبی است با استفاده از رویدادهای همزمان می تواند آنها را پیچیده تر کند.

 

آمار یا داده ها

برای همه آدم‌ها، آمار و داده‌ها جایی است که مغز با خطوط برداری برخورد می‌کند و نمودارهای دایره‌ای، نمودارهای خیره‌کننده ایجاد می‌کند. ترکیب دو دنیای بسیار متفاوت در این راه می تواند کاملاً یک چالش باشد. با این حال، اغلب آنها می‌توانند کارهای قانع‌کننده‌ای بسازند و با انجام این کار، افرادی را که در غیر این صورت چندان مشتاق یادگیری نیستند، دعوت می‌کند تا به آن نگاهی دوباره بیندازند.

 

رزومه

جستجوی کار همیشه به طور فزاینده ای رقابتی بوده است و یکی از راه های نشان دادن شخصیت و بهره وری از طریق خود رزومه شماست. دوران نوشتن رزومه سنتی خیلی وقته گذشته است. اغلب در یک رزومه خلاقانه، شاهد استفاده از نمادنگاری و داده‌ها خواهیم بود، که همگی به شیوه‌ای واضح و مختصر ساختار یافته و قالب‌بندی شده‌اند تا داستانی قانع‌کننده درباره شما بسازند.

 

نقشه ها

نمونه عالی دیگری از خلاقیت و منبع یابی داده ها. اغلب شامل یک کلید برای توصیف نمادهای مختلف نمایش داده شده بر روی نقشه است، عناصر بصری زیادی در ایجاد آن نقش دارند. این نقشه به خودی خود تمایل دارد که خطوطی بیش از حد ساده شده باشد که تصویری از محیط اطراف ما ایجاد می کند و به بینندگان کمک می کند تا به مقصد مورد نظرشان هدایت شوند. امروزه نقشه‌های تعاملی بسیار رایج هستند که در برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها یافت می‌شوند تا به مشتریان کمک کنند تا به فروشگاه‌هایشان بروند.

للللل

مطالب مرتبط

چرا نیازمند طراح حرفه ای هستیم

چرا نیازمند طراح حرفه ای هستیم؟

دلایل متعددی برای نیاز به طراحان حرفه‌ای وجود دارد، که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنم: 1. تخصص و دانش: طراحان حرفه‌ای در زمینه ی خود دارای تخصص و دانش عمیقی هستند. آنها با اصول و قواعد طراحی، ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف و همچنین با جدیدترین روندها و سبک‌ها آشنا هستند. این دانش […]

طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی چیست؟

طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی چیست؟

طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی یکی از روش‌های اصلی تبلیغات در دنیای دیجیتال است. بنرها به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در اینترنت، می‌توانند در افزایش برندینگ، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و در نهایت افزایش سود شرکت‌ها موثر باشند. طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی چیست؟ طراحی بنر به معنای طراحی تصاویری است که به […]

چرا باید طرح های لایه باز استاندارد طراحی شوند ؟

چرا باید طرح های لایه باز استاندارد طراحی شوند ؟

وقتی در مورد طرح های لایه باز صحبت می شود در کنار می بایست درباره ی استاندارد بودن آن ها برای چاپ افست هم صحبت کنیم. وابستگی این دو به حدی است که اگر یک بخش آن ناقص انجام شود به طور کلی پروسه کار با مشکل مواجه می شود. چرا باید طرح های لایه باز […]

کاربرد طرح های آماده کجاست ؟

کاربرد طرح های آماده کجاست ؟

کاربرد طرح های آماده کجاست ؟ شیوه طراحی در بین طراحان گرافیک متفاوت است ، از آن بیشتر بحث ایده پردازی طراحان است که قطعا هر انسانی دارای ایده های مختلف است ، در میان طراحان کمی این موضوع جلوه ی بیشتری دارد چون آن ها به صورت متمرکز روی هنر گرافیک ایده پردازی می […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *