چرا باید طرح های لایه باز استاندارد طراحی شوند ؟

چرا باید طرح های لایه باز استاندارد طراحی شوند ؟

وقتی در مورد طرح های لایه باز صحبت می شود در کنار می بایست درباره ی استاندارد بودن آن ها برای چاپ افست هم صحبت کنیم. وابستگی این دو به حدی است که اگر یک بخش آن ناقص انجام شود به طور کلی پروسه کار با مشکل مواجه می شود.

چرا باید طرح های لایه باز استاندارد طراحی شوند ؟

امروز افراد زیادی در زمینه طراحی گرافیک فعالیت میکنند و از آنجایی در چند سال اخیر بحث فروش فایل های لایه باز با استقبال کاربران مواجه شده است، این طراحان تصمیم به فروش برخی فایل های خود گرفته اند.

یعنی طراحان بر اساس موضوعاتی که پر مخاطب است سعی میکنند طرح های مختلفی طراحی کنند و پس از آماده سازی آن و نهایی شدن به صورت فایل PSD آن را به فروش برسانند.

از انجایی که سایت های زیادی هم برای فروش این موارد ایجاد شده است این مساله طراحان را تشویق به طراحی بیشتر فایل های گرافیکی می کند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که اغلب طرح ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، بخشی از این کیفیت به سمت بصری و گرافیکی مرتبط است و بخشی دیگر به استاندارد بودن آن برای چاپ افست، به همین دلیل توجه به نکات ریز و درست طراحی برای فروش یک امر مهم و اساسی است و اگر توجه خاصی به آن نشوند نمی تواند فروش خوب و همچنین ماندگاری خوبی داشته باشد.

گاها شما یک طرح می سازید و آن در مدت زمان طولانی باز هم جذابیت دارد و فروش آن به دفعات انجام می شود، اما برخی طرح ها ماندگاری خاصی ندارند، هم از نظر بصری و هنری خیلی حرفه ای انجام نشده است و هم از نظر استاندارد بودن برای چاپ آن ارزش واقعی را ندارد و کمی ریسک دارد.

همیشه نکته ای که به طراحان گرافیک توصیه می شود این است، که نیازی نیست تعداد زیادی طرح در روز طراحی کنید، بلکه سعی کمتر اما با کیفیت تر و استاندارد ایجاد کنید.

اگر یک طرح استاندارد نباشد چه می شود؟

اگر یک طرح استاندارد نباشد مشکلات زیادی به همراه دارد، مثلا کافیه کسی که از شما خرید می کند نه دانش چاپ داشته باشد و نه گرافیک، قطعا اغلب کسانی که از شما طرح لایه باز می خرند به دنبال این هستند که راحت و آسان و سریع ترین زمان یک طرح خوب به دست بیاورند اما وقتی طرح شما استاندارد نباشد و آن طرح را برای چاپ بفرستند ! تصور کنید که چه هزینه ای دور ریخته می شود و زمانی را از دست می دهد.

للللل

مطالب مرتبط

طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی چیست؟

طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی چیست؟

طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی یکی از روش‌های اصلی تبلیغات در دنیای دیجیتال است. بنرها به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در اینترنت، می‌توانند در افزایش برندینگ، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و در نهایت افزایش سود شرکت‌ها موثر باشند. طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی چیست؟ طراحی بنر به معنای طراحی تصاویری است که به […]

اهمیت اینفوگرافیک

اهمیت اینفوگرافیک در طراحی گرافیک

اهمیت اینفوگرافیک به دنیای اغلب نادیده گرفته شده اینفوگرافیک خوش آمدید. کمپین‌های بازاریابی، حلقه‌های رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی را با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی به مخاطبان خود پر می‌کنند و آمار، داده‌ها و دستورالعمل‌های خسته‌کننده را به تصاویری کاربردی و با تأثیرگذاری بالا تبدیل می‌کنند. با بررسی دقیق‌تر مشخص می‌شود که این فرم های […]

کاربرد طرح های آماده کجاست ؟

کاربرد طرح های آماده کجاست ؟

کاربرد طرح های آماده کجاست ؟ شیوه طراحی در بین طراحان گرافیک متفاوت است ، از آن بیشتر بحث ایده پردازی طراحان است که قطعا هر انسانی دارای ایده های مختلف است ، در میان طراحان کمی این موضوع جلوه ی بیشتری دارد چون آن ها به صورت متمرکز روی هنر گرافیک ایده پردازی می […]

چرا کیفیت طراحی اهمیت دارد ؟

چرا کیفیت طراحی اهمیت دارد ؟

چرا کیفیت طراحی اهمیت دارد ؟ اغلب ما وقتی میخواهیم برای سفارش یک کار گرافیکی اقدام کنیم می گردیم و به دنبال یک شرکتی هستیم که قیمت مناسبی داشته باشد ، این موضوع این روزها بیشتر به چشم می خورد که صاحبان مشاغل به دنبال راهی هستند که هزینه های خود را کاهش دهند سفارش […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *